سفارش تبلیغ
صبا ویژن




تاریخ : یکشنبه 92/8/5 | 10:19 صبح | نویسنده : ریحانه کریمیان | نظرات ()

محققان مرکز تحقیقاتی دیزنی در پیتسبورگ سیستمی را طراحی کرده‌اند که به نوک‌انگشتان کاربر امکان لمس یک برآمدگی شبیه‌سازی‌شده از طریق صفحه مسطح را می‌دهد و این برآمدگی با برجستگی درون تصویر به نمایش‌گذاشته‌شده مطابقت می‌کند.

 

  در اصل، زمانی که فردی یک برآمدگی را لمس می‌کند، انگشتش را در عرض یک صفحه مسطح حرکت می‌دهد، زیرا افزایش در اصطکاک ایجادشده توسط برآمدگی موجب کشش جزئی پوست نوک انگشتان می‌شود.

 

به منظور شبیه‌سازی این اصطکاک، تیم دیزنی از یک نمایشگر رسانا استفاده می‌کند که در آن نیروی‌های الکترواستاتیکی بین انگشت و شیشه می‌توانند با اعمال ولتاژ کمتر یا بیشتر به صفحه تغییر کنند.

 

یک الگوریتم مکان و سرعت نوک انگشت در حال حرکت کاربر را رهگیری کرده و الکترو ارتعاش‌هایی را برای مطابقت‌کردن توپوگرافی بخشی از تصویر در حال لمس، تغییر می‌دهد.

 

تصاویر باید یا مدل‌های سه‌بعدی یا محصول اسکن‌هایی باشند که با حسگرهای عمیق مانند Kinect انجام می‌شوند، بنابراین الگوریتم دارای داده‌ عمقی برای کارکردن با آن است.

 

سیستم‌های بازخورد لمسی سنتی بر مجموعه‌ای از اثرهای پیش‌برنامه‌ریزی‌شده تکیه دارند که به طور منفردی در صورت نیاز به بازی گماشته می‌شوند.

 

در مقایسه، الگوریتم دیزنی میزان اصطکاک را تغییر داده و به آن امکان عملکرد سریع را می‌دهد، به طوری که حتی با ویدیوی متحرک نیز به کار می‌رود.

 

این سرعت می‌تواند به طور بالقوه‌ای امکان دریافت تصاویر لامسه زمان واقعی را از طریق دوربین‌های حسگر عمیق قابل‌حمل فراهم کند و به کاربرانی که از لحاظ بینایی مشکل دارند، امکان لمس اشیا مقابل آن‌ها را می‌دهد.




تاریخ : شنبه 92/8/4 | 7:31 عصر | نویسنده : سارا ابوطالبی | نظرات ()
کلاه هوشمند Checklight به طور ویژه برای بازی فوتبال طراحی و ساخته شده است اما در ورزش های دیگری که با سر و مغز ورزشکار سروکار دارند نیز قابل استفاده است. این کلاه به ویژه برای ورزشکاران جوان بسیار مناسب است و در حال حاضر برخی از ورزشکاران حرفه ای از آن استفاده می کنند.

برترین ها: امروزه شاهد ضربه مغزی شدن ورزشکاران در حوزه های مختلف به ویژه ورزش فوتبال هستیم. این ضربه ها می توانند موجب پدیدار شدن آسیب های کوتاه یا بلندمدت در فرد شوند. به همین منظور، ورزشکاران باید بسیار مراقب سلامت سر خود باشند و هر نوع ضربه یا آسیبی را جدی بگیرند و آزمایش دهند. ضربه خوردن به سر بسیار رایج است و شاید برایتان جالب باشد بدانید، هنگامی که فرد نخستین ضربه را دریافت کرد، یک تا دو درصد احتمال دریافت ضربه دوم نیز وجود افزایش می یابد.

اما ورزشکاران چطور می توانید تشخیص دهند که آیا ضربه مغزی شده اند یا خیر؟ معمولا هنگامی که به سر بازیکن ضربه ای وارد و موجب سرگیجه می شود، مربی او را تحت آزمایش های مختلف قرار می دهند تا متوجه شوند ضربه به کدام منطقه سر او اصابت کرده است.

اما بسیاری مواقع  ورزشکار اعلام می کند حالش خوب است و مشکلی در سر خود احساس نمی کند و به بازی ادامه می دهد. اما این کار خطرناک است و اگر طرف دچار آسیب شده باشد مسلما حالش بدتر خواهد شد. برای حل این مشکل، کمپانی Reebok نوعی کلاه طراحی و عرضه کرده است که حسگر منحصربه فردی در خود دارد تا به واسطه آن تاثیر ضربه هایی که به سر بازیکن وارد شده است را اندازه گیری کند. این کلاه Checklight نام دارد و از سیستم نوری برای تشخیص شدت ضربه استفاده می کند.

در دو طرف و پشت کلاه پانل های نوری قرار دارند که نور زردرنگی را فلاش می زنند تا معدل ضربه را بگیرد و نور قرمزی نیز برای اندازه گیری شدت ضربه به آن وارد می کند. این کلاه داخل کلاه بازیکن جا می گیرد و چراغ پشت آن در صورت ضربه دیدن روشن می شود و دیگر بازیکن های زمین می توانند با مشاهده آن، بازیکن را به بیرون زمین هدایت کنند. این سیستم با استناد بر نیروی جاذبه و شتاب سنج داخلی کار می کند. در واقع این کلاه نمی تواند ضربه مغزی را تشخیص دهد یا درمان کند و فقط نشانه هایی از شدت و اثر ضربه بر سر را نمایش می دهد.

از مزیت های Checklight می توان به موارد زیر اشاره کرد:

•    اطلاعات پایدار، قابل اعتماد و تاثیرات قابل بررسی
•    حسگرهایی که مستقیما روی سر بازیکن قرار می گیرند (نه کلاه یا نوار آن) تا بتواند اطلاعات دقیقی در مورد ضربه اعلام کند.
•    می توانبا یا بدون کلاه در ورزش های مختلف از آن استفاده کرد.
•    استفاده و پوشش آسان
•    تاریخچه تعداد ضربه های ثبت شده را در خود نگه می دارد. 

کلاه هوشمند Checklight به طور ویژه برای بازی فوتبال طراحی و ساخته شده است اما در ورزش های دیگری که با سر و مغز ورزشکار سروکار دارند نیز قابل استفاده است. این کلاه به ویژه برای ورزشکاران جوان بسیار مناسب است و در حال حاضر برخی از ورزشکاران حرفه ای از آن استفاده می کنند.

Checklight همچون چشم مراقبی است که حتی وقتی کسی مراقب شما نیست و در طول تمرینات هم می توانید این اطمینان را داشته باشید مشکلی برای سر شما یا فرزندان شما پیش نمی آید. این کلاه در حال حاضر با قیمت 149.99 دلار آمریکا در دسترس ورزشکاران، والدین، مربی ها و کارشناسان ورزشی قرار دارد.




تاریخ : شنبه 92/8/4 | 7:17 عصر | نویسنده : سارا ابوطالبی | نظرات ()
در صورتی که شایعات در این رابطه حقیقت داشته باشد Galaxy S4 اولین گوشی خواهد بود که از چنین قابلیتی بهره می‌برد و نسبت به سایر رقبا از درجه امنیت بالاتری بهرمند می‌شود.

ایسنا: از هفته‌های گذشته شایعاتی در رابطه با گوشی‌های جدید شرکت سامسونگ بازار را کمی گرم‌تر کرده، اخباری مبنی بر اینکه قرار است Samsung Galaxy S5 با قابلیت اسکنر چشمی روانه بازار فروش شود. این تکنولوژی جدید امکان باز کردن قفل صفحه‌نمایش را بوسیله مردمک چشم برای کاربران فراهم می‌کند.

مردمک چشم هر فرد مانند اثر انگشت با فرد دیگر در دنیا متمایز است و این قابلیت می‌تواند در آینده به عنوان یک فناوری در گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار گیرد.

GSMarena در این رابطه نوشته است: درحقیقت این قابلیت جدید سطح امنیتی بالاتری را نسبت به حسگرهای اثرانگشت به کاربران ارائه می‌دهد.

در صورتی که شایعات در این رابطه حقیقت داشته باشد Galaxy S4 اولین گوشی خواهد بود که از چنین قابلیتی بهره می‌برد و نسبت به سایر رقبا از درجه امنیت بالاتری بهرمند می‌شود.

البته درحال حاضر نمی‌توان نظر چندان قطعی داد اما به نظر می‌رسد اخبار در این رابطه کمی با اغراق همراه بوده است.




تاریخ : شنبه 92/8/4 | 7:15 عصر | نویسنده : سارا ابوطالبی | نظرات ()
دستگاه سونو گرافی «موبیوس MobiUS» به تلفن های هوشمند و تبلت ها وصل می شود تا تصویر اسکن شده را در لحظه روی صفحه نمایش نشان دهد.


دانشمندان آمریکایی نخستین دستگاه سونوگرافی را برای تلفن های هوشمند اختراع کرده اند که می تواند نحوه درمان را در مناطق محروم متحول کند.

دستگاه سونو گرافی  «موبیوس MobiUS» به تلفن های هوشمند و تبلت ها وصل می شود تا تصویر اسکن شده را در لحظه روی صفحه نمایش نشان دهد.

مخترعان این دستگاه اعتقاد دارند که قابل حمل بودن این دستگاه و قیمت اندک آن می تواند پیشرفت های قابل توجهی را در نحوه ارائه خدمات درمانی در کشورهای غیر پیشرفته و مناطق محروم ایجاد کنید.  دانشمندان 3 سال روی ساخت دستگاه موبیوس کار کردند. این دستگاه می تواند تصاویر را به طور لحظه ای از طریق شبکه موبایل یا WIFI به یک دستگاه تلفن هوشمند یا تبلت منتقل کند.

این اسکنر همراه یک تبلت دارای سیستم عامل ویندوز یا یک تلفن هوشمند دارای یک سیستم عامل ویندوز فون ارائه می شود اما مخترعان آن در حال حاضر روی عرضه نسخه هایی کار می کنند که با سیستم عامل اندروید و اپل سازگار باشد. این دستگاه 10 هزار دلاری در  مقایسه با مدل کامل 90 هزار دلاری با قیمت بسیار کمتری عرضه می شود




تاریخ : شنبه 92/8/4 | 7:14 عصر | نویسنده : سارا ابوطالبی | نظرات ()
در این لامپ تراشه‌ای قرار گرفته که سیگنال وای‌فای تولید می‌کند و با سرعت 150 مگابایت بر ثانیه، بطور چشمگیری از سرعت بیشتری نسبت به میانگین ارتباطات وای‌فای در این کشور برخوردار است.

گروهی از دانشمندان چینی توانستند اولین لامپ برقی جهان را ابداع کنند که سیگنال وای‌فای از خود منتشر می‌کند.

به گزارش ایسنا، محققان دانشگاه فودان شانگهای به تولید پیش‌ساختی برای این فناوری پرداخته و آنرا «لی-فای» نامیده‌اند.

به ادعای کارشناسان، این لامپ ال‌ای‌دی حاوی ریز تراشه از عملکرد بهتری نسبت به میانگین ارتباطات اینترنتی بی‌سیم در چین برخوردار است.

تا چهار دستگاه در نزدیکی این لامپ می‌توانند با استفاده از فرکانسهای نور بجای امواج رادیویی به سیگنال آن متصل شوند.

در این لامپ تراشه‌ای قرار گرفته که سیگنال وای‌فای تولید می‌کند و با سرعت 150 مگابایت بر ثانیه، بطور چشمگیری از سرعت بیشتری نسبت به میانگین ارتباطات وای‌فای در این کشور برخوردار است.

ماه آینده محققان به رونمایی از 10 لامپ نمونه و بسته‌های همراه آنها در نمایشگاه بین‌المللی صنعت در شانگهای خواهند پرداخت.

به گفته کارشناسان، این روش سریعتر، ارزانتر و کارآمدتر ارتباط به اینترنت می‌تواند در خانه‌های چینی‌ها که رو به استفاده بیشتر از چراغهای ال‌ای‌دی بجای لامپهای سنتی آورده‌اند، رواج بیشتری پیدا کند.

طبق گزارشات، فناوری لی-فای تنها از پنج درصد انرژی مورد نیاز برای تامین نیروی سایر دستگاههای وای‌فای که بر سیستمهای خنک‌کننده برای تامین اینترنت برجها و ایستگاه‌های تلفن همراه تکیه دارند، استفاده می‌کند.

اگرچه این فناوری جدیدی با گرایشات فناورانه در حال تغییر چین از تناسب زیادی برخوردار است اما سازندگان با مشکلاتی در طراحی و ساخت آن مواجه شده‌اند که چالش اصلی آن، طراحی ریزتراشه این دستگاه است.

همچنین ارتباط اینترنتی در صورت خاموش شدن چراغ یا رفتن برق قطع خواهد شد.




تاریخ : شنبه 92/8/4 | 7:13 عصر | نویسنده : سارا ابوطالبی | نظرات ()

 

تأمین سوخت خودروهای آینده با آروغ گاو!

دانشمندان آرژانتینی موفق به شناسایی راهی برای تبدیل گاز تولید شده توسط سیستم‌های گوارشی گاوها به سوخت شده‌اند.

 به گزارش ایسنا ، محققان موسسه ملی فناوری کشاورزی آرژانتین مدعی هستند که این ابتکار می‌تواند گازهای گلخانه‌ای را که مسبب گرم شدن جهانی هستند، مهار کند.

متان از گاز گوارشی گاوها جدا شده و می‌توان از آن برای تامین سوخت خودروها و دیگر دستگاه‌ها استفاده کرد.

محققان از سیستمی از دریچه‌ها و پمپ‌ها برای جمع‌آوری و پردازش این گاز استفاده کرده‌اند.

این شیوه تجربی به کانال‌زنی از حفره‌های معده گاو از طریق لوله و به درون یک مخزن می‌پردازد.

این گازها که به آروغ شناخته شده‌اند، سپس برای جداسازی متان از گازهای دیگر مانند دی‌اکسید کربن مورد پردازش قرار می‌گیرند.

متان جزء‌ اصلی گاز طبیعی است که برای تامین سوخت همه دستگاه‌ها از خودروها گرفته تا تاسیسات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هر راس گاو روزانه بین 250 تا 300 لیتر متان خالص از خود منتشر کرده که برای تامین نیروی یک یخچال طی 24 ساعت کافی است.

آرژانتین یکی از بزرگترین صادرکنندگان گوشت گاو در جهان بوده و حدود 51 میلیون گله گاو دارد.

گازهای منتشر شده از این حیوانات مسؤول 30 درصد کل انتشارات گلخانه‌ای این کشور هستند و متان 23 برابر دی‌اکسیدکربن بر گرمای جهانی تاثیر دارد.




تاریخ : شنبه 92/8/4 | 7:9 عصر | نویسنده : سارا ابوطالبی | نظرات ()



تاریخ : شنبه 92/8/4 | 9:28 صبح | نویسنده : | نظرات ()

این روبات با 6فوت (یک متر و 82 سانتی) قد از قسمت های مصنوعی بدن انسان که توسط مراکز تحقیقاتی سراسر جهان اعطا شده، ساخته شده است.

این روبات که فرانک نام دارد دارای 200 پردازشگر و میلیون ها حسگر است.

نام فرانک مخفف ?فرانکشتاین? برگرفته از کتاب فرانکشتاین نوشته ?مری شلی? است. در این کتاب که در سال 1818 منتشر شد ?ویکتور فرانکشتاین? با استفاده از قسمت های مختلف بدن انسان یک هیولای زنده درست کرد.

این روبات که توسط دکتر ?برتولت مایر? از دانشگاه زوریخ طراحی شده توسط گروهی از مهندسان شرکت ?شدو روبات? ( Shadow Robot) در لندن ساخته شده و اکنون در موزه ?اسمت سونیا? در واشنگتن در معرض نمایش قرار گرفته است.

دکتر مایر در جمع خبرنگاران گفت: هدف از ساخت این انسان بایونیک، جایگزینی انسان نیست بلکه هدف نهایی ارایه فناوری برای رفع معلولیت در انسان هاست.

دکتر مایر که خود یک روانشناس اجتماعی است مدلی برای روبات فرانک شده است چرا که خود یک دست بایونیک دارد.



پوست این روبات دارای میلیون ها حسگر است که می تواند تغییرات درجه حرارت را حس کند.

مهندسان فرانک را با استفاده از 28 قطعه از پیشرفته ترین بخش های بدن انسان که امروزه در لابراتوارها و مراکز تحقیقاتی سراسر جهان در دسترس است، ساخته اند.

صورت فرانک نیز که از سلیکون ساخته شده نمادی از صورت دکتر مایر است.

مهندسان این مرد بایونیک را طوری طراحی کرده اند که می تواند اعضای بدن خود را بدون استفاده از یک بدن به فعالیت وا دارد.

برای مثال اگر چه این روبات دارای اعضای مصنوعی است اما برای به کار انداختن این اعضا از مغز استفاده نمی کند بلکه آنها از راه دور و از طریق یک رایانه کنترل می شوند.

فرانک می تواند با کمک یک انسان که وی را از طریق یک لپ تاپ کنترل می کند راه برود، حرف بزند و به سوال ها پاسخ دهد.
200 پردازشگر که در روبات فرانک وجود دارد توسط 70 مدار و 26 موتور منفرد کار می کنند.




تاریخ : شنبه 92/8/4 | 9:26 صبح | نویسنده : | نظرات ()

دان روزگارد? طراح هلندی این جاروبرقی الکترونیکی را طراحی کرده است. در موتور این جارو با استفاده از حلقه های مسی یک میدان الکترواستاتیک ایجاد می شود که می تواند ذرات مه دود (آلودگی)را جذب و به تمیز کردن هوا کمک کند.




به گفته روزگارد، این کار سبب ایجاد سوراخ های هوای پاک به بزرگی 60 متر در میان مه دود می شود و حجم آلودگی را کاهش می دهد. سیم پیچ های مسی را می توان بر روی چمن پارک قرار داد.

این طراح هلندی با همکاری شهردار پکن از این فناوری جدید در یک پارک جدید در این شهر استفاده خواهد کرد.

دان روزگارد با همکاری دانشمندان دانشگاه دلفت در هلند یک نمونه اولیه از این سیستم الکترونیکی را تهیه کرده است.




تاریخ : شنبه 92/8/4 | 9:25 صبح | نویسنده : | نظرات ()
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز