سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهندسای برق عزیز! عیدهمگیتون پیشاپیش مبارک!

" بهترین هارا برایتان آرزو مندیم "




تاریخ : چهارشنبه 92/12/28 | 1:34 عصر | نویسنده : ریحانه کریمیان | نظرات ()

با فناوری جدید دانشمندان هندی، انتقال داده به رایانه را می‌توان به زودی با استفاده از یک برچسب انجام داد.

 

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، هندی‌ها ابزار ذخیره‌سازی داده‌ای جدیدی را ابداع کرده‌اند که مانند برچسب‌ به نظر می‌رسد و فایل‌ها را فقط با چسباندن آنها به جلوی یک رایانه یا هر ابزار دیگری انتقال می‌دهد.

 

این ابزار ریز که نازکی آن به اندازه کاغذ است، «Datastickies» خوانده می‌شود و کاربر می‌تواند آن‌ را در جلوی رایانه، تلویزیون، گوشی‌هوشمند یا تبلت قرار ‌دهد تا داده را از طریق چسب ویژه‌ انتقال دهد.

 

سیستم ابداعی از گرافن ساخته شده و در طیفی از ظرفیت‌های مختلف تا سقف 32 گیگابایت به فروش می‌رسد. گرافن ماده‌ای فوق‌قوی و رسانا بوده و از لایه‌ای منفرد از اتم‌های کربن تشکیل شده است. این فناوری هنوز در حال تولید است و امید می‌رود روزی جایگزین خشاب‌های یواس‌بی کنونی شود.

 

طراحی Datastickies حاصل نبوغ «آدیتی سینگ» و پروفسور «پاراگ آناند» از دانشگاه دهلی نو است.

 

برچسب جدید در اندازه و رنگ‌های مختلف بر اساس نوع و اندازه به فروش می‌رسد و می‌توان برای افزایش ظرفیت، آ‌ن‌ها را به یکدیگر چسباند.

1-3097.jpg




تاریخ : چهارشنبه 92/12/21 | 2:47 عصر | نویسنده : ریحانه کریمیان | نظرات ()


تیمی از مهندسان دانشگاه کالیفرنیا 

به رهبری یک دانشمند ایرانی نخستین شبکه حسگری تعاملی کاربر را بر روی پلاستیک انعطاف‌پذیر ابداع کرده‌اند.

مایلستون طراحی‌شده توسط علی جاوه‌ای، دانشیار مهندسی الکتریکی و علوم رایانه دانشگاه کالیفرنیا و همکارانش به ربات‌ها کمک می‌کند قوه لامسه بهتری داشته باشند.
این پوست الکترونیکی جدید (e-skin) با روشن‌شدن آنی به لمس واکنش نشان می‌دهد و هر چه فشار بیشتر باشد، نوری که از آن ساطع می‌شود، شفاف‌تر است.


با ابداع این پوست‌ الکترونیکی تعاملی، این تیم در واقع، سیستمی را بر روی پلاستیک طراحی کرده‌اند که می‌تواند به دور اشیای مختلف بپیچد و شکل جدیدی از رابطه انسان- ماشین را امکان‌پذیر می‌کند.
این پوست مبتنی بر تحقیقات پیشین جاوه‌ای است و از فرستنده‌های نانوسیمی نیمه‌هادی که بر روی ورق‌های پلاستیکی نازک لایه‌بندی شده‌اند، استفاده می‌کند.


علاوه بر ارائه حس‌لامسه بهتر به ربات‌ها، مهندسان حاضر در این پروژه مدعی‌اند می‌توان از فناوری پوست‌الکترونیکی جدید برای خلق اشیایی مانند روزنامه‌دیواری استفاده کرد که مانند نمایشگرهای صفحه‌لمسی و ورقه‌های داشبوردی که به رانندگان امکان سازگارکردن کنترل‌های الکترونیکی را با امواج دست می‌دهند، عمل کند.


چوان وانگ، یکی از محققان آزمایشگاه جاوه‌ای، نیز معتقد است پوست الکترونیکی را می‌توان به عنوان نظارت‌کننده سلامتی به بازو اعمال کرد که به طور مدام فشار خون و ضربان قلب را بررسی می‌کند.اندازه نمونه‌های آزمایشگاهی آخرین نسخه پوست الکترونیکی 16*16 پیکسل است و در درون هر پیکسل یک فرستنده، یک ال ای دی ارگانیک و یک حسگر فشار تعبیه شده است.


تعبیه‌کردن حسگرها در درون یک شبکه فرایندی جدید نیست، بلکه تبدیل‌ داده‌ به‌دست‌آمده در درون شی تعاملی موفقیت به شمار می‌آید.بر خلاف صفحه‌لمسی‌های سفت موجود بر روی آی‌فون‌ها، مانیتورهای رایانه و ATMها، پوست الکترونیکی ارائه‌شده انعطاف‌پذیر بوده و می‌تواند به آسانی بر روی هر سطحی قرار داده شود.


به منظور ابداع پوست الکترونیکی قابل‌انعطاف، مهندسان لایه‌ نازک پلیمری را بر روی ویفر سلیکونی قرار دادند.هنگامی که پلاستیک سخت شد، آن‌ها این ماده را از خلال ابزارهای ساخت که از پیش در صنعت نیمه‌هادی به کار می‌رفت، برای لایه‌بندی بر روی اجزای الکترویکی عبور دادند.


پس از این که این ابزار الکترونیکی انباشته شدند، مهندسان به آسانی پلاستیک را از قاعده سلیکونی جدا کردند و فیلم مستقل را که شبکه‌ای حسگر در درون آن تعبیه شده بود، به جا گذاشتند.به گفته جاوه‌ای، آن‌چه این این فناوری را از لحاظ تجاری بالقوه می‌کند، این است که به خوبی با ماشین‌آلات نیمه‌رسانای کنونی ادغام می‌شود.


آزمایشگاه این دانشمند ایرانی الاصل هم‌اکنون در حال مهندسی‌کردن حسگرهای پوست الکترونیکی برای واکنش به دما، نور و همچنین فشار است.
جزئیات این پوست الکترونیکی در Nature Materials منتشر شد.




تاریخ : چهارشنبه 92/12/21 | 2:44 عصر | نویسنده : ریحانه کریمیان | نظرات ()

برای دانلود به ادرس زیر مراجعه کنید.ابتدا عضو شوید

http://www.ipnuforum.ir/thread-17552.html




تاریخ : شنبه 92/12/3 | 10:6 صبح | نویسنده : | نظرات ()

بلههههه....

اینم ازنیروگاه شهید محمد منتظری!

 

 




تاریخ : چهارشنبه 92/11/16 | 8:9 عصر | نویسنده : ریحانه کریمیان | نظرات ()

البته فکر کنم بیشتر در مورد اقایون صدق میکنه این بیشتر خصلت اقایون هست...

کارمند بانک:میتونی یه وام واسه ما جور کنی؟

مهندس کامپیوتر:من کامپیوترم ویروسی شده میتونی ویندوزمو واسم عوض کنی؟

پزشک عمومی:میتونی برای چارشنبه که بچم نرفته مدرسه یه گواهی بنویسی؟

دندونپزشک:بیا این دندون عقل منو نگاه کن ببین سیاه شده باید بکشمش یا پرش کنم؟

تعمیرکار ماشین:این ماشین من نمیدونم چرا صدای اضافی میده میتونی بیای یه نیگا بهش بندازی؟

بازیگر:واسه کسایی که میخوان بازیگر بشن چه نصیحتی دارید؟

مدیر یه جایی:میشه واسه این بهرام ما یه کار جور کنی؟

موبایل فروش:اقا این گوشی 3310 مارو میشه با یه ان95 عوض کنی؟

معلم:این حسن ما تو ریاضی یه خرده بازیگوشی میکنه میشه پنجشنبه ی قبل امتحانش شام تشریف بیارین خونه ی ما سر راه این اتحادا رو هم یه بار براش بگین؟

نماینده مجلس:این شهرام ما خیلی پسر گلیه میخواد زن بگیره میشه کمک کنید معافی این بپه رو بگیریم؟

کارمند سازمان سنجش:سوالای کنکور سال بعد رو نداری؟

نویسنده:یه روز بیا سر فرصت قصه زندگیمو بات بگم کتابش کنی.

معمار:این خونمون باید کفش سرامیک بشه و اشپزخونش اپن فکر میکنی چند روزه تموم میکنی؟

طلافروش:اوضاع سکه چه جوریاست؟

اقتصاد دان:بالاخره این بنزینو میخوان چی کارش کنن؟یه سوال دیگه:میدونی اصلا درامد نفتی ایران چقدره؟

وکیل:من اگه بخوام حضانت بچمو بگیرم چیکار باید بکنم؟

روان شناس:بچه ی من الان چند وقتیه شبا جاشو خیس میکنه روزا هم بینیش فعاله شوهرم هم شیش ماهه خونه نیمده این اواخرم موهاشو کنده بود خودمم فکر کنم افسردگی گرفتم میخوام طلاق بگیرم بعدشم خودکشی سم هم تهیه کردم حالا چیکار میتونی برا م بکنی؟

تایپیست:یه پایان نامه دارم 958 صفحه هست اصلا وقت ندارم تایپش کنم نظر تو چیه؟




تاریخ : شنبه 92/11/5 | 1:25 عصر | نویسنده : سارا ابوطالبی | نظرات ()

محققان دانشگاه رایس یک مولد پالس مغناطیسی رومیزی را ابداع کرده‌اند که عمل یک دستگاه اتاق‌مانند تولید‌کننده میدان مغناطیسی را انجام می‌دهد.


 

این ابزار که «رامبو» (RAMBO) نام گرفته، به محققان امکان انجام آزمایشات مبتنی بر طیف‌سنج را در میدان‌های مغناطیسی بیش از 30 تسلا بر روی مواد می‌دهد.

 

این در حالی است که قدرت یک سیستم تصویربرداری رزونانس مغناطیسی با تفکیک‌پذیری بالا حدود 10 تسلا است.

 

«کنو جونیچیرو» از آزمایشگاه رایس با همکاری «هیرویوکو نوجیزی» در موسسه تحقیقات مواد دانشگاه توکیو، این سامانه را طراحی‌ کرده‌اند.

 

مزایای چنین دستگاه کوچکی بی‌شمار بوده و صرف‌نظر از اندازه و عملکرد قدرتمندش، دارای پنجره‌هایی است که به محققان امکان فرستادن مستقیم یک پرتو لیزر به یک نمونه و همچنین جمع‌آوری داده‌ها را در فاصله نزدیک می‌دهد.

 

جونیچیرو در این زمینه گفت: ما می‌توانیم یک نمونه را در درون این آهنربا مشاهده کنیم و دسترسی نوری مستقیمی به آن داشته باشیم، در حالی که در دیگر تجهیزات میدان مغناطیسی بالا، با یک آهنربای هیولامانند روبرو هستیم و فقط از طریق یک فیبر نوری بسیار طولانی می‌توان به نمونه مورد نظر دسترسی داشته باشیم و نمی‌توانیم طیف‌سنجی نوری فوق‌سریع و غیرخطی را انجام دهیم.

 

وی ادامه داد: «رامبو» همچنین به ما توانایی ترکیب میدان‌های مغناطیسی فوق‌ قوی و پالس‌های نوری شدید و بسیار کوتاه را می‌دهد و در واقع، ترکیبی از دو شرایط بی‌نهایت است.

 

پیکربندی بی‌نظیر این ابزار امکان بهترین دسترسی تاکنون را در یک مولد میدان مغناطیسی قدرتمند برای انجام آزمایشات علمی فراهم کرده است.

 

محققان با استفاده از این سامانه می‌توانند داده‌های با تفکیک‌پذیری بالا و در زمان واقعی را در یک سیستم جمع‌آوری کنند که با میدان‌های مغناطیسی بالا و دماهای پایین دارای دسترسی نوری مستقیم به هسته آهنربا، جفت شده است.

 

همچنین این واحد می‌تواند آزمایشی جدید را در یک میدان 30 تسلایی و در هر 10 دقیقه یک بار انجام دهد، که این امر خلاف آزمایشگاه‌های بزرگی است که در آنها، مولدهای میدان مغناطیسی پس از هر آزمایش برای خنک‌شدن به ساعت‌ها زمان نیاز دارند.

 

جزئیات این سیستم در مجله Review of scientific instruments که به موسسه فیزیک آمریکا تعلق دارد، منتشر شد و بنیاد ملی علوم، سازمان انرژی و «بنیاد روبرت ای ولچ» امریکا حامیان مالی آن گزارش شدند.




تاریخ : شنبه 92/11/5 | 1:12 عصر | نویسنده : سارا ابوطالبی | نظرات ()

«شرکت دیتریچ کالیفرنیا» سریع‌ترین سکوی شارژ‌کننده جهان را با قابلیت شارژ همزمان شش ابزار ارائه داده است.


 

سازندگان مدعی‌اند این سامانه که All-Dock نام گرفته، با استفاده از یک یو اس بی، گوشی هوشمند را تا 80 درصد شارژ می‌کند.

 

این واحد فاقد پورت‌های اختصاصی بوده و مجهز به مجموعه‌ای از اسلایدهاست که برای هر ابزار تلفن‌ همراهی کارآمد هستند.

 

در درون این سکو هاب‌های یک یو اس بی وجود دارد که کابل‌های شارژ‌کننده را می‌توان در درون آن‌ها قرار داد.

 

سیستم مزبور در سه اندازه ارائه شده و آخرین نسخه آن قادر به شارژ همزمان شش ابزار است؛ عرض این نسخه 315*173*64 میلی‌متر گزارش شده است.

 

به این دلیل که تمامی مولفه‌ها در خود سکو پنهان شده‌اند، این سامانه به ویژه زمانی که همزمان چندین ابزار به آن متصل هستند، بسیار منظم به نظر می‌رسد.

 

چون این سکو عریض است، می‌تواند ابزار را به صورت افقی در خود جای دهد و این بدین معناست که کاربران قادرند زمانی که گوشی هوشمند یا تبلتشان در حال شارژ است، ویدیویی را نظاره کنند.




تاریخ : شنبه 92/11/5 | 1:10 عصر | نویسنده : سارا ابوطالبی | نظرات ()

  هر میکرو- توربین‌ بادی تنها 1.8 میلیمتر پهنا دارد و اندازه 10 عدد از این توربین‌های بادی در کنار هم با اندازه یک دانه برنج برابری می‌کند.توربین‌های بادی میکروسکوپی برای تامین انرژی گوشی هوشمندگروهی از محققان در تگزاس آمریکا موفق به ساخت توربین‌های بادی ذره‌بینی و کوچکی شدند که قرار است در آینده انرژی مورد نیاز گوشی‌های هوشمند به کمک آن‌ها تامین شود.

 این میکروتوربین‌ها به قدری کوچک هستند که اگر روی یک سکه قرار بگیرند به سختی می‌توان آنها را پیدا کرد و به همین خاطر، اگر صدها توربین بادی ذره‌بینی کنار همدیگر قرار بگیرند و به یکدیگر متصل شوند، بدون آنکه کاربر متوجه شود انرژی مورد نیاز گوشی هوشمند او از جریان باد داخل منزل تامین می‌شود.

"جانگ- چی چائو"(Jung-chih Chiao) یکی از پروفسورهای علوم مهندسی الکترونیک در دانشگاه آرلینگتون تگزاس گفت: «تصور کنید که انرژی ذخیره شده در باتری گوشی هوشمند شما تمام شده است. در این شرایط روی بدنه گوشی شما بیش از 1000 توربین بادی ذره‌بینی کار گذاشته شده است که اگر در مقابل باد قرار گیرند ظرف چند دقیقه انرژی مورد نیاز شما را تامین می‌کنند»

او در ادامه توضیح داد: «اگر این توربین‌های بادی تنها چند دقیقه در مقابل جریان باد قرار گیرند می‌توانند انرژی لازم برای ارسال یک پیامک را تامین کنند»

هر یک از این میکرو- توربین‌های بادی تنها 1.8 میلیمتر پهنا دارد و اندازه 10 عدد از این توربین‌های بادی در کنار هم با اندازه یک دانه برنج برابری می‌کند.

چائو که مدل مفهومی این میکرو- توربین‌های بادی را طراحی کرده است، در این زمینه با "اسمیتا رائو"(Smitha Rao) همکاری‌های گسترده‌ای انجام داد و اعلام کرد که این توربین‌های بادی کوچک از فلز نیکل ساخته می‌شوند تا هم انعطاف‌پذیر باشند و هم طول عمر آنها افزایش یابد.




تاریخ : شنبه 92/11/5 | 1:0 عصر | نویسنده : سارا ابوطالبی | نظرات ()
ژانگ گفت: «شکر یکی از منابع عالی تامین انرژی در طبیعت محسوب می‌شود. بنابراین، بسیار منطقی به‌نظر می‌رسد که این منبع انرژی طبیعی را کنترل کنیم و بتوانیم از آن در محصولات مبتنی بر باتری بهره ببریم».

یکی از پروفسورهای حوزه مهندسی سیستم‌های بیولوژیکی اعلام کرد که در کمتر از 3 سال آینده شاهد آن خواهیم بود که باتری تعداد زیادی از دستگاه‌های الکترونیکی جدید با استفاده از حبه قند شارژ شود.

گروهی از محققان در مرکز Virginia Tech آمریکا در حال نهایی کردن طرح جدید خود در حوزه فناوری‌های باتری هستند تا بر اساس آن نسل آتی باتری دستگاه‌های موبایلی با حبه‌های قند شارژ شوند.

اگر چه این روزها انواع دیگر باتری‌ها با قابلیت شارژ شدن توسط شکر ساخته شده‌اند، اما این فناوری جدید قادر است بیش از مدل‌های قبلی از این خوراکی انرژی الکتریسیته تولید کند و به گوشی امکان دهد پیش از شارژ مجدد برای مدت طولانی‌تری روشن بماند.

"پرسیوال ژانگ"(Percival Zhang) یکی از پروفسورهای حوزه مهندسی سیستم‌های بیولوژیکی در این خصوص اعلام کرد که در کمتر از 3 سال آینده شاهد آن خواهیم بود که باتری تعداد زیادی از دستگاه‌های الکترونیکی جدید با این فناوری شارژ شوند.

ژانگ گفت: «شکر یکی از منابع عالی تامین انرژی در طبیعت محسوب می‌شود. بنابراین، بسیار منطقی به‌نظر می‌رسد که این منبع انرژی طبیعی را کنترل کنیم و بتوانیم از آن در محصولات مبتنی بر باتری بهره ببریم».




تاریخ : شنبه 92/11/5 | 12:58 عصر | نویسنده : سارا ابوطالبی | نظرات ()
   1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز