سفارش تبلیغ
صبا ویژن

او جمعه شب برای این کار در نیویورک بر روی یک ستون 20 فوتی قرار گرفت.دیوید بی باک یک لباس زنجیری به تن کرد و یک کلاه سیمی و یک نقاب ایمنی به عنوان مانعی برای جریان برق به سر گذاشت. این برق توسط هفت کره فلزی موسوم به سیم پیچ تسلا جریان مییابد که در اطراف این ستون 20 فوتی قرار میگیرند.

او پیش از آغاز این اقدام شگفت انگیز با همسر و دخترش گفتگو می کرد و حدود 45 دقیقه دیرتر از زمان تعیین شده 7:30 عصر به محل مورد نظر رفت. پس از بالارفتن به یک سکوی کوچک برای جمعیت حاضر در سالن دست تکان داد او عصبی به نظر نمی رسید بلکه بیشتر مطمئن بود.

اوایل هفته گذشته او گفته بود قرار گرفتن بلند مدت در معرض توفانی از برق خطرات ناشناخته ای دارد. 72 ساعت و یا بیشتر یک میدان الکترومغناطیسی می تواند هر بلایی به سر مغز بیاورد. چیزهای ناشناخته از این جمله بسیارند. او این اقدام را ایده بسیار بلند پروازانه خوانده است.طی این مدت قرار است میلیون ها ولت برق به بدن او اصابت کند.
 
این نمایش به طور زنده از طریق اینترنت پخش می شود و مردم می توانند برای او پیام بنویسند و او نیز سعی خواهد کرد به سئوالات آنها پاسخ دهد. طی این سه شبانه روز او قادر به خوردن چیزی نیست فقط می تواند از طریق یک لوله آب بنوشد.او گفته است از طریق آرامش، مدیتیشن و بازی با دخترش برای این نمایش آماده شده است و تلاش کرده تا به خواب نرود. وزن لباس فلزی اش 27 پوند است و به او امکان می دهد جریان برق از روی این لباس بگذرد و به پوست تنش نخورد.
 




تاریخ : جمعه 92/5/11 | 2:50 عصر | نویسنده : | نظرات ()

محققان موفق به طراحی لامپ‌های ال ای دی جدیدی شده‌اند که فارغ از هرگونه بافت سیمی عمل می‌کنند و کاربران می‌توانند رنگ مورد دلخواه خود را برای روشنایی آن‌ها انتخاب کنند.

سیستم‌های روشنایی هوشمند به کاربرانشان اجازه می‌دهند که با استفاده از یک پنل کنترل منفرد هر نوع لامپ حبابی را کنترل کنند و زمان‌سنج‌های آن‌ها و همچنین چراغ‌های کم‌نور را تنظیم کنند.

با این حال این سیستم‌ها کامل نیستند زیرا مستلزم وجود بافت‌های سیمی هستند که این خود به عمل نصب حرفه‌ای نیاز دارد.

لامپ‌های ال ای دی جدید موسوم به Hue که توسط فیلیپس طراحی شده‌اند، فارغ از هرگونه شبکه فیزیکی عمل می‌کنند.

 

 

در این سیستم هر لامپی تراشه رادیویی خاص خود را دارد و این امر به حباب‌ها امکان می‌دهد که یک شبکه بی‌سیم را در عرض چند دقیقه ایجاد کنند.

سیستم طراحی شده شامل بیش از 50 حباب، یک هاب شبکه‌بندی‌کننده و یک برنامه هوشمند است. کاربران پس از تعبیه حباب‌ها در درون سیستم، می‌توانند هاب را با استفاده از یک کابل اترنت به روترشان متصل کنند.

این هاب از طریق استاندارد مخابره بی‌سیم ZigBee و با تلفن مجهز به Wi-Fi کاربر با حبا‌ب‌ها ارتباط برقرار می‌کند.

هاب سیگنال‌هایی را از برنامه موجود در سیستم برای روشن و خاموش کردن روشنایی، تنظیم زمان‌سنج‌ها و کنترل میزان روشنایی و همچنین رنگ لامپ ارسال می‌کند.

حباب‌ها همچنین می‌توانند سیگنال‌ها را به یکدیگر بازپخش کنند که این امر طیف اولیه 200 فوتی را برای پوشش‌دهی تمامی منزل بسط می‌دهد.

فیلیپس در نظر دارد که رمز Hue را در اختیار توسعه‌دهندگانی قرار دهد که می‌توانند سیستم را برای خودکار بودن بیشتر برنامه‌ریزی کنند. به طور مثال، سیستم مزبور حتی می‌تواند روشنایی را با نوع موسیقی کاربر سازگار کند یا زمانی که چراغ‌ها رها شده‌اند، پیغام‌های اخطاری را در شکل ایمیل برای وی ارسال کند.

یک نسخه به روز این سیستم در حال عرضه است که بر اساس آن برنامه موجود بر مکان کاربر از طریق جی پی اس تلفنش نظارت می‌کند و لامپ‌ها هنگامی که وی به منزل می‌رسد، روشن می‌شوند.




تاریخ : جمعه 92/5/11 | 12:58 عصر | نویسنده : ریحانه کریمیان | نظرات ()

محققان آسیایی و اروپایی در طرحی مشترک موفق به توسعه باریک ترین مدار ارگانیک جهان شده‌اند که سبک تر از پر بوده و می تواند مسیر را برای تولید قطعات الکترونیک غیر قابل مشاهده هموار کند.

 

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این مدار مجتمع ترانزیستوری، فوق سبک، فوق باریک، انعطاف پذیر و بسیار بادوام است و با شعاع خمش پنج میکرون براحتی روی هر سطحی قرار می گیرد.

 

ضخامت این مدار دو میکرون و وزن آن سه گرم بر متر مربع است که 30 برابر سبک تر از کاغذ است.

 

مدار مجتمع بر روی غلتک یک فیلم پلاستیکی به ضخامت یک میکرون تولید شد که امکان تولید محصول مقیاس پذیر و ارزان قیمت را فراهم کرد.

 

نمونه اولیه دستگاه، یک حسگر لمسی متشکل از آرایه ای از حسگرها بر روی یک مدار 4.8*4.8 سانتیمتری است که از دو لایه مدار مجتمع و (لایه) حسگر لمسی تشکیل شده است.

 

با توجه به خواص منحصر به فرد باریک ترین مدار ارگانیگ، می توان از آن برای ساخت قطعات الکترونیک غیر قابل مشاهده با قابلیت نصب بر روی هر سطحی استفاده کرد؛ ‌این مدار همچنین در طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی حوزه بهداشت قابل استفاده خواهد بود.

 

این پروژه با همکاری محققان دانشگاه توکیو، آژانس فناوری و علوم ژاپن (JST)‌ و محققان دانشگاه یوهانس کپلر (JKU)‌ اتریش انجام شده است.

 

نتایج این دستاورد در مجله Nature منتشر شده است.




تاریخ : پنج شنبه 92/5/10 | 10:55 صبح | نویسنده : | نظرات ()
یک نسخه بتا از سیستم عامل جدید اپل نشان می دهد که آی فن بعدی این شرکت دارای حسگر اثر انگشت است به این معنا که از این پس امنیت دستگاه های آی فن ارتقا یافته و استفاده از آن برای سارقان غیر ممکن می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، پوشه بیومتریک کیت یو آی (BiometricKitUI) در کدهای نرم افزاری سیستم عامل جدید اپل نشان می دهد که یک حسگر بیومتریک به دکمه خانه آی فن جدید افزوده خواهد شد.

این کد نرم افزاری همچنین نشان می دهد که این حسگر تنها دسترسی فردی را به دستگاه مجاز می داند که در مرحله تنظیم و راه اندازی اثر انگشت خود رادر دستگاه ثبت کرده است و هر کس دیگری غیر از وی، دکمه خانه را لمس کند این دسترسی در اختیارش قرار نمی گیرد.

یک منبع مطلع اعلام کرد که میانجی کاربری سیستم اسکن اثر انگشت تکمیل شده است و این فناوری برای امن کردن داده های کاربر مورد استفاده قرار می گیرد.

شایعات درباره فناوری بیومتریک اپل در نسل آینده آی فن ها از زمانی شکل گرفت که اپل شرکت اثر انگشت آتن تک را به مبلغ 365 میلیون دلار در ژوئیه سال 2012 خریداری کرد.

گفته می شود که این ویژگی به دلایل امنیتی صورت گرفته تا سیستمهای پرداخت در فروشگاه اپل (App Store) غیر فعال شده، از سرعت تلفن جلوگیری شده و خواندن پیامهای شخصی و دسترسی به اطلاعات شخصی کاربر برای سایرین میسر نباشد.

پیش از این موتورولا از حسگرهای اثر انگشتی روی مدل آتریکس 4G که در سال 2011 عرضه شد بهره گرفته است، این ویژگی به جای کلمه عبور یا قفل PIN به کار می رود.

برخی از لپ تاپ ها از جمله لنوو تینک پد T430 با یک حسگر اثر انگشت داخلی عرضه می شوند.

دستگاه هایی چون گلکسی S3 و S4 که دارای سیستم عامل اندروید هستند، از فناوری تشخیص صورت استفاده می کنند.




تاریخ : چهارشنبه 92/5/9 | 1:37 عصر | نویسنده : | نظرات ()

12.jpg-13.jpg

تلفن همراه والدین همیشه دستمایه بازی‌های کودکان است و اکنون شرکت سامسونگ نسخه جدیدی از تلفن همراه را رونمایی کرده که ضد آب، ضد خاک و حتی ضد کودک است.

 

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تلفن همراه گالکسی S4 اکتیو سامسونگ یک نسخه سخت‌تر از نمونه S4 کنونی بوده تا از آسیب‌ها و سوانح ایجاد شده توسط کودکان بر روی تلفن همراه جلوگیری کند.

 

قیمت این دستگاه 480 پوند بوده که علیرغم معرفی در ماه مه اخیرا وارد بازار شده است.

 

شرکت سامسونگ این تلفن همراه را یک همراه بی‌نقص برای اکتشاف، فعالیت و ماجراجویی خوانده است.

 

طراحی گالکسی S4 اکتیو می‌تواند 30 دقیقه در زیر آب باقی مانده با دوربین ضد آب خود تصویربرداری کند.

 

همچنین این دستگاه از یک هدفون ضد آب برخوردار بوده و داخل یک قاب مهر و موم شده برای جلوگیری از ورود خاک در آن قرار گرفته است.

 

نمایشگر ال‌سی‌دی این تلفن همراه از یک قطعه لمس با دستکش برخوردار بوده که به معنی قابلیت استفاده از آن توسط دستکش است.

 

طبق برگه راهنمای کاربر این تلفن همراه، کاربران باید همچنین بخوبی پورتهای یو‌اس‌بی را پوشش داده و نباید تا پیش از انجام این اقدامات در زیر آب مورد استفاده قرار بگیرد.

 

گالکسی S4 اکتیو رقیب مستقیم تلفن همراه اکسپریا Z شرکت سونی بوده که در ماه ژانویه معرفی شد و از یک غشای ضد خش بر روی نمایشگر برخوردار است. همچنین این گوشی ضد آب بوده و می‌تواند تا عمق یک متر برای 30 دقیقه دوام بیاورد.

 

در ماه مه، اولین تلفن همراه طراحی شده برای کودکان چهار تا 9 سال توسط شرکت OwnFone معرفی شد. تلفن همراه 1stFone که «تلفن احمق برای والدین هوشمند» نام گرفته،‌به اندازه یک کارت اعتباری و با وزن 40 گرم است.

 

این دستگاه تنها قادر به برقراری تماس تلفنی بوده و بدون برخورداری از نمایشگر، تنها نامهای 12 دوست نزدیک و خانواده را در یک فهرستی مرتبط با دکمه‌های فیزیکی نمایش می‌دهد.

 

نمونه جدید این تلفن که هفته اخیر منتشر شده، این فهرست اسامی را با تصاویر هر فرد جایگزین کرده است.




تاریخ : چهارشنبه 92/5/9 | 12:7 عصر | نویسنده : | نظرات ()

گروهی از محققان چینی یک رشته یخ را ساختند که تمام پیوندهای آن در یک جهت قرار دارند و بنابراین می توانند یک میدان الکتریکی ایجاد کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان دانشگاه "شیامن" موفق شدند این رشته یخ فروالکترویک را ایجاد کنند این یخ ظاهری بسیار ساده دارد و شبیه به یخ آب است اما رفتار بسیار متفاوتی از یخهای معمولی را نشان می دهد. برای مثال، این یخ برپایه دما و فشاری که به آن وارد می شود می تواند به اشکال بسیار متفاوتی در بیاید.

هر مولکول آب حامل یک میدان الکتریکی کوچک است اما زمانی که آب جامد می شود این مولکولها پیوندهای تصادفی را شکل می دهند و می توانند در جهتهای مختلف در کنار هم قرار گیرند و به همین دلیل یخ تقریبا هیچ میدان الکتریکی ندارد.

این درحالی است که در این یخ فروالکترویک تمام مولکولها در یک جهت با یکدیگر پیوند داده و به این ترتیب یک میدان الکتریکی ایجاد کرده اند.

برخی محققان این فرضیه را مطرح کرده اند که این شکل خاص از یخ می تواند در سیارات دیگری چون اورانیوم، نپتون و پلوتون وجود داشته باشند.

تولید یخ فروالکتریک در آزمایشگاه تنها در سطح تک بعدی و در یک حالت ناهمگن امکانپذیر بود این درحالی است که در این تحقیق جدید، محققان با منجمد کردن یک رشته آب توانستند یک یخ فروالکترویک تک بعدی همگن را به دست آورند.

براساس گزارش PhysOrg.com ، این دانشمندان به منظور دستیابی به این نتایج، نانوکانلهای بسیار باریکی را طراحی کردند که هر یک از آنها می توانند دقیقا 96 مولکول H2O در واحد سلول را در خود جای دهند.

با کم کردن دما از دمای اولیه 77 درجه سانتیگراد به دمای زیر 4 درجه این ماده وارد مرحله انتقال فاز شد و به یک یخ تک بعدی تبدیل شد و زمانی که دما به 98- درجه سانتیگراد رسید یک خاصیت دی الکتریک ناهنجار را از خود نشان داد.




تاریخ : چهارشنبه 92/5/9 | 1:56 صبح | نویسنده : | نظرات ()

موبایلهایی با صفحه تاشو, گوشی سامسونگ

سازندگانی چون شرکت سامسونگ با نمایش تلفن تاشو، تاکنون به ما تنها یک چشمه از دریای این فناروی را نشان داده اند.
کارشناسان اظهار می دارند که این فناوری که درنهایت به ساخت گجتهای غیرقابل شکستن می انجامد، به زودی در ساعتی که شرکت اپل عرضه می کند و یا تبلتهای بزرگتر ارائه خواهد شد.
ورود پرسروصدای گجتهای پوشیدنی چون نمایشگرهای رایانه که به مچ دست بسته می شود و عینکهایی که روی صورت قرار می گیرند تنها یک گام در راستای صفحات بزرگتر انقلابی است که از قابلیت لوله شدن و تاشدن برخوردارند.
دستگاه های آینده با گجتهای سنگین، شکننده و ثابت امروز بسیار متفاوت خواهند بود و از صفحاتی برخوردار هستند که می توان آنها را به سطحهای غیر هموار چسباند، لوله کرد و حتی کشید تا بزرگتر به نظر برسند. اما تا رسیدن به این مرحله هنوز راه زیادی باقی مانده است.
جاناتان ملنیک تحلیلگر فناوری صفحات نمایش از شرکت لوکس ریسرچ اظهار داشت که عرضه این فناوری به بهشت طراحان تبدیل می شود.
تاکنون نمونه های اولیه متعددی از این فناوری ساخته و عرضه شده است.
صفحات جدید را  می توان به باریکی یک ورق کاغذ ساخت که به قدری انعطاف پذیر است که می توان دور یک دستگاه یا ساختار پیچد.
شرکت سامسونگ الکتریک از کره جنوبی امسال یک صفحه نمایش را به نمایش گذاشت که از یک طرف کش می آید، اما هنوز هم موانع در این راه باقی هستند. غلبه به مسائل تکنیکی، درک چگونگی تولید انبوه این محصولات با قیمت پایین و دستگاه های متقاعد کننده ای که برای کاربران جذاب باشد از جمله موانع و مشکلات این عرصه است.
فناوری صفحات نمایش هنوز تحت تسلط صفحات کریستال مایع (LCD) است که نیازمند یک نور پس زمینه است که بین دو ورق شیشه قرار گرفته و در وزن دستگاه از لپ تاپ تا تبلت نقش به سزایی دارد.
کوین موریشایج مهندس سابق در شرکت سیکو، هیولت پکارد و پلم اظهار داشت: قسمت اعظم وزن یک تبلت در ساختار شیشه ای صفحه نمایش است و ساختار پشتیبان اطراف آن برای ممانعت از شکستن است.
درحال حاضر تسلط ال سی دی ها توسط دیود گسیل نور اورگانیک (OLED) مورد تحقیق قرار گرفته اند، چرا که آنها نیاز به نور پس زمینه ندارند، روشن تر هستند، زاویه نمایش وسیعتری داشته، تضاد رنگی خوبی دارند و می توان آنها را با لایه های معدودی ساخت.
درحالی که او ال ایی دی و پلاستیک می تواند فناوریهای مناسبی در این عرصه باشد، اما آنها در کنار هم می توانند مشکلاتی را نیز به همراه داشته باشند به طور مثال آنها به پوششهای محافظی نیاز دارند که بتواند لایه ها را از نفوذ اکسیژن و رطوبت در امان نگاه دارد.
این درحالی است که ساخت و عرضه این صفحات جدید تضمین کننده موفقیت در فروش نیست، برای مثال شرکت سونی در سال 2007 او ال ایی دی هایی با قابلیت انعطاف پذیری تولید کرد اما شش سال پس از آن این صفحات هیچ چیز جدیدی برای عرضه ندارند.

موبایلهایی با صفحه تاشو, گوشی سامسونگ

موبایلهایی با صفحه تاشو, گوشی سامسونگ

موبایلهایی با صفحه تاشو, گوشی سامسونگ




تاریخ : سه شنبه 92/5/8 | 10:17 عصر | نویسنده : ریحانه کریمیان | نظرات ()

در عصر فناوری، پوشک‌های بچه هم دیجیتالی شده‌اند و می‌توانند عفونت احتمالی مجاری ادراری، سوءکارکرد کلیه و آبزدایی در نوزاد را گزارش کنند.
پوشک‌های هوشمندی که رد سلامتی نوزاد را دنبال می‌کنند توسط یک شرکت تازه کار در نیویورک آمریکا طراحی شده و به همراه یک اپلیکیشن روی تلفن‌های هوشمند عرضه می‌شود که می‌تواند از طریق آن اطلاعات را درباره سلامت کودک به پزشک منتقل کرد.

این پوشک از جلو دارای چندین مربع رنگی است که هرکدام از این مربع‌ها نشان دهنده یک عفونت خاص با یک پروتئین، محتویان آب یا باکتری، و تغییر رنگ در صورت مشاهده چیزی خارج از پارامترهای عادی است. همچنین یک مربع سفید هم وجود دارد که به سادگی تغییرات رنگی را در دیگر مربع‌ها بررسی می‌کند.

یک اپلیکیشن روی تلفن هوشمند اطلاعات دقیقی را از داده‌های شیمیایی براساس تغییرات رنگی گزارش شده توسط پوشک خواهد داشت.

این اطلاعات در یک نقطه مرکزی آپلود می‌شود و پزشک می‌توانند اطلاعاتی را درباره سلامتی نوزاد به دست آورد و تصمیم بگیرد که آیا این نوزاد نیاز به آزمایشهای بیشتر دارد یا خیر.

پوشک بچه,پوشک دیجیتالی,تشخیص عفونت مجاری ادراری از روی پوشک بچه




تاریخ : سه شنبه 92/5/8 | 10:8 عصر | نویسنده : ریحانه کریمیان | نظرات ()

روبات‌های پذیرش هتل واکامارو سرانجام توانستند شغل پیدا کنند و از بیکاری در آیند.
در عین حال به علاقه‌مندان داستان‌های علمی تخیلی که تصور می‌کنند روزی روبات‌ها دنیا را فتح می‌کنند تلنگر بزنند.
قرار است 10 روبات از سری روبات‌های پذیرش واکامارو در بخش تجاری ژاپن فعال شوند تا ژاپنی‌هایی که در منطقه تاکا (در مرکز این کشور) زندگی می‌کنند در بدو ورود به برخی اماکن به جای انسان، با روبات‌هایی زرد رنگ رودر رو شوند.
این روبات‌ها می‌توانند در دفتر پذیرش هتل‌ها، ساختمان‌های مسکونی و تجاری و حتی ادارات دولتی کار کنند.
روبات‌های واکامارو یک متر طول دارند و می‌توانند بدن 30 کیلوگرمی خود را با کمک چرخ‌هایشان حرکت دهند. این روبات‌ها که نخستین بار نسخه پیشرفته آنها در سال 2003 به بازار معرفی شد، یک نسخه خانگی هم دارند که می‌توانند به اینترنت متصل شوند و شب هنگام که صاحبشان به خانه آمد با تکرار خبرها با او ارتباط برقرار کند.
جالب است که در دنیای امروز که فرم‌های کاریابی پر است جای خالی برای نوشتن سابقه کاری، این روبات‌ها بدون سابقه کاری استخدام شده‌اند.
روبات‌های واکامارو صورت‌ها را تشخیص می‌دهند؛ می‌توانند کارهای دستی اولیه را انجام دهند؛ شنونده‌های خوبی هستند و می‌توانند صداها را از هم تمیز دهند؛ قادرند با واژگانی به وسعت 10 هزار لغت با مشتری‌ها صحبت کنند؛ آهنگ‌های شاد می‌خوانند و مهمتر از همه می‌توانند بازدیدکنندگان از دفتر یا هتل شما را به اتاق‌ها راهنمایی کنند. (البته اگر بازدیدکننده علاقه‌ای به این همراهی داشته باشد.)
هزینه سالانه به کارگیری این روبات‌ها چیزی در حدود 25 هزار دلار است که با حقوق متوسط یک کاگر موقت برابر است.




تاریخ : سه شنبه 92/5/8 | 2:41 عصر | نویسنده : ریحانه کریمیان | نظرات ()

در حالی که بدون شک SSD آینده ذخیره سازی اطلاعات در لپ تاپ ها و کامپیوترها است، اما پیش بینی ها در خصوص آینده ذخیره سازی حجم بسیار عظیم اطلاعات در مزارع سرور کاملا متفاوت است. یکی از پیشنهادات جدید برای انجام این کار، بازتولد یک تکنولوژی قدیمی است: نوارهای کاست. 

مجله نیوساینتیست طی گزارشی از «موج جدیدی از درایو های نواری با تراکم بالا» می گوید که قرار است در مزارع سرور جایگزین هارد درایو فعلی گردد تا ذخیره سازی اطلاعاتی مانند پروفایل کل فیس بوک یا پخش ویدیوهای HD را راحت تر و به صرفه تر کند. 

این نوارهای جدید نتیجه همکاری فوجی فیلم از ژاپن و IBM در زوریخ هستند. نمونه اولیه این محصول تقریبا 25 سانتی متر مربع مساحت و ضخامتی کمتر از یک اینچ دارد و می تواند تا 35 ترابایت اطلاعات را بر روی خود جای دهد. در واقع چیزی شبیه نوارهای صوتی قدیمی، اما کمی بزرگتر. این دو شرکت برای دست یابی به چنین تراکم اطلاعاتی، از نوار مغناطیسی پوشانده شده با ذرات هیدروکسید باریم استفاده کرده اند. 

در واقع هیچ گاه انگیزه اصلی پشت چنین ابداعی، تهیه فضای لازم برای ذخیره آپدیت های فیس بوک نبوده است. بلکه این شیوه ذخیره اطلاعات برای استفاده در رادیوتلسکوپ عظیم الجثه ای است که از سال 2024 شروع به کار می کند و در هر روز بیش از یک میلیون گیگابایت اطلاعات تولید می کند. چیزی که ذخیره سازی آن در سرورهای دارای هارد درایو کار چندان آسانی نیست. 

فوجی و آی بی ام اکنون در حال کار بر روی روش هایی هستند که بتواند تراکم این کاست ها را افزایش داده و ذخیره 100 ترابایت اطلاعات در هر کارتریج را امکان پذیر نمایند. هرچند که نوارهای کاست چندان بی عیب و نقص نیستند و برای مثال سرعت دستیابی به اطلاعات در آنها کمتر از هارد دیسک است. اما برای آرشیو کردن حجم هنگفتی از اطلاعات مانند آنچه که این تلسکوپ تولید می کند، شاید نوار کاست تنها آینده مقرون به صرفه باشد.




تاریخ : سه شنبه 92/5/8 | 2:37 عصر | نویسنده : ریحانه کریمیان | نظرات ()
   1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز