سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرکت های پیشرو در فناوری، آینده ای را پیش بینی می کنند که در آن فناوری های پوشیدنی از وسایل خارجی فراتر رفته و درون بدن انسان تعبیه می شوند.

مدیران اجرایی شرکت های فناوری در کنفرانس VentureBeat MobileBeat در سانفرانسیسکو آمریکا حضور یافته و در مورد آینده چنین دستگاه های پوشیدنی به بحث و گفتگو نشستند.

به گفته آنها  "عینک گوگل" آغاز راه است و اگر چه تلفن های هوشمند همچنان در مرکز توجه زندگی دیجیتالی مشتریان باقی می مانند اما مردم به زودی وسایل فناورانه را درون بدنشان حمل خواهند کرد.

"گری کلیتون" رئیس شرکت تشخیص صدای "Nuance" می گوید: از دیدگاه مهندسی زیست پزشکی، از ایده تا واقعیت وسایل فناورانه پوشیدنی که درون بدن تعبیه شوند فقط پنج تا ده سال فاصله است.

در این کنفرانس شرکت های فناورانه توافق کردند اگرچه محبوبیت وسایل الکترونیکی فناورانه پوشیدنی در حال افزایش است اما هنوز تا رایج و همه گیر شدن این وسایل راه زیادی مانده و داده ها و اطلاعاتی که توسط این دستگاه ها جمع آوری می شود آن قدر مهم خواهد بود که نادیده گرفتن فواید آنها غیر ممکن می شود.

"جف هولو" مدیر اجرایی شرکت Basis Science می گوید شرکت ها باید برای تبدیل داده های به دست آمده از این وسایل به اطلاعاتی که مصرف کننده آن را به طور ساده مفید و قابل فهم بداند، شیوه های ابتکاری بیابند.

بر اساس این گزارش شرکت های فناورانه به این حقیقت که تلفن های هوشمند امروزی از نقش اولیه برقراری تماس ظهور کرده اند و به رایانه های جیبی قدرتمندی تبدیل شده اند، توافق دارند.

"یونگ سوهن" مدیر استراتژی سامسونگ معتقد است، در عصر فناوری پوشیدنی، گام منطقی بعدی برای مشتریان این است که نانوفناوری را در بدن خود داشته باشند.




تاریخ : سه شنبه 92/5/8 | 4:11 صبح | نویسنده : | نظرات ()

گریه کودک می‌تواند عامل مهمی در شناسایی مشکلات سلامتی باشد که ممکن است بدون تشخیص باقی بمانند و اکنون محققان دانشگاه براون و بیمارستان زنان و نوزادان رودآیلند ابزار رایانه‌ای جدیدی برای تحلیل آن ابداع کرده‌اند.

 

برای والدین، گریه کودک می‌تواند نشان گرسنگی درد یا عدم راحتی باشد اما برای دانشمندان، ویژگی‌های نامحسوس صوتی گریه کودک می‌تواند اطلاعات مهمی در مورد سلامت آن داشته باشد.

 

محققان امیدوارند که تحلیلگر گریه کودک آنها بتواند راه غیرتهاجمی جدیدی برای شناسایی کودکان دارای مشکلات عصبی یا اختلالات رشد ارائه کند.

آنها بر این باورند که این دستگاه حتی می‌تواند راهی برای شناسایی اوتیسم در نوزادان ارائه کند.

این سیستم در دو مرحله کار می‌کند. در مرحله اول تحلیلگر به جداسازی گریه‌های ثبت شده به فریمها 12.5 میلی‌ثانیه‌ای می‌پردازد. هر فریم برای پارامترهای مختلف از جمله ویژگیهای فرکانسی، انعکاس صدا و حجم صوتی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مرحله دوم از این داده‌ها برای ارائه یک دیدگاه وسیع‌تر از گریه و کاهش تعداد پارامترها به میزان مفید استفاده می‌شود.

فریمها در کنار هم قرار گرفته و به عنوان یک حرف(یک صدای گریه اووه) یا سکوت که وقفه میان گریه‌هاست، توصیف می‌شوند.

گریه‌های طولانی‌تر از کوتاهترها جدا شده و زمان بین آنها ثبت می‌شود. سپس می‌توان میانگین زیر و بمی صدا شامل حد فاصل بین آنها در طول زمان و دیگر متغیرها را در هر بار گریه بدست آورد.

در انتها، سیستم 80 پارامتر مختلف را ارزیابی کرده که هر کدام می‌تواند نشانه‌ای از سلامت کودک باشد.

اگر اختلالات عصبی باعث تغییر شیوه کنترل تارهای صوتی کودکان شود، این تفاوتهای کوچک می‌توانند خود را در ویژگی‌های موجود در زیر و بمی صدا و دیگر ویژگی‌های صوتی نشان دهند.

پزشکان قصد دارند از این دستگاه برای بررسی ویژگی‌های گریه کودکان که ممکن است با اوتیسم ارتباط داشته باشند، استفاده کنند.




تاریخ : سه شنبه 92/5/8 | 4:5 صبح | نویسنده : | نظرات ()

محققان کالیفرنیایی این نظریه را ارائه داده اند که حسگرهای کوچک الکترونیکی به اندازه ذرات گرد و غبار می تواند برای مطالعه مغز در آینده بکار رود.

 

در سالهای اخیر پیشرفتهای بسیاری در زمینه عکسبرداری مطالعه مغز در زمان واقعی را میسر ساخته است.

 

این روشها به ما بینشی درباره نحوه رفتار مغز می دهد اما مسئله مهم این است که این روشها چه دارای ماهیت تهاجمی باشند و یا این که وضوحی کمتر از تصاویر نجومی در اختیار محققان قرار دهند، بدون نقص نیستند.

دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا، برکلی درحال بررسی روی یک شیوه کاملا جدید برای مطالعه مغز در زمان واقعی هستند و آن استفاده از غبار هوشمند است.

آنها این نظریه را در مقاله ای با عنوان " غبار عصبی: راهکاری فراصوت با انرژی کم برای رابط کاربری مغز – ماشین" از شیوه ای نوین برای مطالعه مغز صحبت کرده اند که بیشتر شبیه داستانهای تخیلی است.

این دانشمندان اظهار داشتند که با پاشیدن حسگرهای کوچک الکترونیکی به اندازه ذرات غبار یا به اصطلاح غبار هوشمند به قشر مغزی، می توانند از دستگاه سونوگرافی ( فراصوت) برای تأمین انرژی و کنترل از راه دور این ذرات استفاده کرد.

هرکدام از این ذرات دربرگیرنده مدارهای CMOS و حسگرهایی است که فعالیت الکتریکی عصبهای نزدیک خود را اندازه گیری می کند.

این مقاله روش مذکور را صرفا در حد یک نظریه مطرح کرده است. این غبارهای هوشمند درحال حاضر وجود ندارند و فرآیند تولید ذرات 100 میکرومتری که می تواند در محیط گرم و پرصدای بدن سیگنال ارسال و دریافت کنند خود یک مانع مهم است که باید در ابتدای امر از پیش پا برداشته شود.

دانشمندان برای عملی کردن این سیستم به ارتباط دادن این حسگرها به یک سیستم پیزوالکتریک نیاز دارند که فراصوت را به سیگنالهای الکترونیکی تبدیل کند. واضح است که چنین سیستمی باید از انرژی بالا برای تولید فراصوت برخوردار باشد اما این انرژی باید به اندازه ای کم باشد که موجب سرخ شدن مغز نشود.

به رغم تمام موانع موجود، غبار هوشمند دارای پتانسیل فراهم کردن یک چارچوب برای مونیتور مغز به صورت قابل حمل، با انرژی پایین و وضوح بالا است.




تاریخ : سه شنبه 92/5/8 | 3:57 صبح | نویسنده : | نظرات ()

در حالی که سازندگان لامپ‌های ال ای دی تلاش کرده اند لامپ هایی را با مصرف 75 تا 100 وات برق به بازار ارائه کنند که از درخشش مناسبی برخوردار باشد اکنون محققان دانشگاه تورنتو در کانادا لامپ هایی تولید کرده اند که کم مصرف ترین لامپ های جهان هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آنها تلاش خود را از سه سال پیش آغاز کردند تا سه مدل از نانولامپ های ال ای دی را در آینده نزدیک به بازار عرضه کنند.

این پژوهشگران امیدوارند محصولشان با نورانی و درخشندگی لامپ های 100 وات ال ای دی واقعی برابری کند و این نانولامپ ها کم مصرف ترین لامپ های جهان شوند.

 

 

 لامپ‌های ال ای دی, نانولامپ های ال ای دی

ویژگی این نانولامپ 12 واتی ال ای دی این است که به اندازه یک لامپ کلاسیک 100 وات نور دارد.
در حالی که لامپ های ال ای دی گرمای کمتری نسبت به لامپ های معمولی تولید می کنند اما وقتی ولتاژ لامپ ها برای تولید نور بیشتر افزایش می یابد، این گرما طول عمر و کارایی لامپ ها را کاهش می دهد.
نانولامپ ها مشکل گرمای لامپ های ال ای دی را ندارند همچنین نور آنها در همه جهات تابیده می شود؛ ویژگی که لامپ های ال ای دی از آن بی بهره اند.

  لامپ‌های ال ای دی, نانولامپ های ال ای دی

جایگزین لامپ های رشته ای 100 وات تا همین اواخر لامپ های فلورسنت بودند البته اگر کاربر به منظور دستیابی به حداکثر خروجی نور، برای گرم کردن آنها زمان صرف کند اما نانولامپ ها، جایگزین مناسب تری هستند نه فقط از آن جهت که در ساخت آنها از مواد مضر کمتری استفاده شده بلکه می توانند نور سفید خنثی گرمی با طول عمر 30 هزار ساعت فراهم آورند.
محققان نانو لامپ اکنون با تقاضا برای نسخه های قابل کم و زیاد کردن این لامپ ها مواجه شده اند و اکنون در تلاش برای عرضه چنین لامپ هایی هستند.

  لامپ‌های ال ای دی, نانولامپ های ال ای دی

 در حالی که قیمت کنونی لامپ های ال ای دی بالا و در حدود 50 دلار است تخمین نانولامپ نشان می دهد که در طول دوره 30 هزار ساعتی مصرف یک لامپ ال ای دی می تواند حدود هفت برابر دوره مصرف یک لامپ رشته ای صرفه جویی داشته باشد.

منبع:mehrnews.com





تاریخ : سه شنبه 92/5/8 | 12:34 صبح | نویسنده : | نظرات ()
باتری های منحنی اختراع جدید اپل هستند که به تازگی به ثبت رسیده اند.

به گزارش اورژانس IT   باشگاه خبرنگاران،روز گذشته اپل دو اختراع جدید خود را که زمینه باتری های لوازم رایانه ای می باشد به ثبت رساند.این باتری های جدید دارای شکل غیر متعارف نسبت به دیگر باتری ها می باشند و یکی از آن ها به شکل منحنی و دیگری به شکل غیر مستطیل که شکل متعارف باتری ها می باشد است.

شرکت سازنده اعلام کرده تغییر ظاهر باعث می شود تا این باتری ها بسیار راحت تر در لوازم الکترونیکی قابل جمل جاسازی شوند و از ایجاد فضای بلا استفاده در لوازم الکترونیکی نیز تا حد زیادی جلوگیری خواهد شد.ایده اولیه این پروژه پس از تصمیم اپل برای ساخت باتری های بسیار باریک بیان شده است.

به زودی محصولات جدید اپل با این باتری ها وارد بازار خواهند شد و استفاده از این باتری ها باعث کاهش وزن و ضخامت محصولات تولیدی شرکت یاد شده خواهند شد.




تاریخ : سه شنبه 92/5/8 | 12:16 صبح | نویسنده : | نظرات ()

محققان برای نخستین بار اشکال غیرمعمول و اثرات متفاوت ایجاد شده در زمان شلیک گلوله در زیر آب را به تصویر کشیدند.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این آزمایش اثرات ایجاد شده در زمان شلیک گلوله از هفت تیر و تپانچه 9 میلی‌متری به تصویر کشیده شد که شامل اشکال غیرمعمول و گردبادهای کوچک زیر آبی بودند.

برای نمایش آهسته آنچه در هنگام شلیک گلوله در زیر آب اتفاق می‌افتد و ضبط 27 هزار فریم در ثانیه، محققان از دوربین پر سرعت فانتوم V1610 استفاده کردند که می‌تواند تصاویر را یک هزار برابر آهسته‌تر نشان دهد.

چند ثانیه پس از شلیک گلوله از هر دو سلاح، ساختاری شبیه گردبادهای کوچک ایجاد شده و سپس حباب های اطراف این گردباد در سطح آب شناور می شوند؛ میزان گاز خروجی و حباب های ایجاد شده توسط هفت تیر بسیار بیشتر از تپانچه است.

مقاومت آب باعث گسترش اشکال ایجاد شده و شکوفا شدن حباب‌های هوا و صدای شلیک گلوله در زیر آب مانند برخورد دو جسم فلزی با یکدیگر شنیده می‌شوند.

 

نمایش لحظه شلیک گلوله از تپانچه با سرعت یک هزار برابر آهسته‌تر

 

ایجاد گردباد ریز در زمان شلیک گلوله از هفت تیر




تاریخ : دوشنبه 92/5/7 | 6:9 عصر | نویسنده : | نظرات ()

 

محققان آلمانی با توقف و به دام انداختن یک دقیقه‌ای نور درون یک کریستال، موفق به ذخیره و بازیابی اطلاعات منسجم شدند.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متوقف کردن نور به عنوان سریع‌ترین پدیده در جهان بسیار دشوار است؛ سرعت حرکت نور در خلأ حدود 300 میلیون متر بر ثانیه است و یک دقیقه زمان بسیار طولانی محسوب می‌شود و در این مدت نور می‌تواند بیش از 17 میلیون کیلومتر معادل 20 سفر به دور ماه را طی کند.

در سال 1999 میلادی دانشمندان موفق به کند کردن سرعت نور به 17 متر در ثانیه شدند و در سال 2001 نیز برای کسری از ثانیه نور بطور کامل متوقف شد؛ در سال 2013 نیز محققان با استفاده از اتم‌های سرد موفق به توقف 16 ثانیه‌ای نور شدند.

اما اکنون فیزیکدانان دانشگاه دارمشتات به سرپرستی پروفسور «جورج هاینتسه» در یک رکوردشکنی تازه موفق شدند پرتوهای نور را بمدت 60 ثانیه به دام بیندازند.

پرتو لیزر بدرون یک کریستال مات تابانده شد و در این شرایط اتم های کریستال در فرآیندی موسوم به شفافیت القایی الکترومغناطیسی (ETI) به طیف محدودی از فرکانس های شفاف تبدیل شدند.

با تابش لیزر دوم بداخل کریستال و خاموش کردن لیزر اول، پرتوهای نور به دام انداخته شدند و در این حالت شفافیت کریستال به حالت مات اولیه بازگشت.

علاوه بر توقف نور، محققان موفق به ذخیره و بازیابی داده‌ها در پرتوهای تجربی در قالب یک تصویر با طول موج 100 میکرومتر شدند که گام مهمی برای پردازش اطلاعات کوانتومی محسوب می‌شود.

محققان معتقدند با استفاده از مواد بهتر می‌توان پلت فرم جامدی برای دستیابی به امکان توقف و ذخیره‌سازی 10 دقیقه‌ای نور توسعه داد.




تاریخ : دوشنبه 92/5/7 | 6:5 عصر | نویسنده : | نظرات ()

دندانهای دیجیتال جدیدی که در تایوان تولید شده اند، می توانند برای دکترتان و بر علیه شما به جاسوسی بپردازند. سنسور تعبیه شده در آنها می تواند اطلاعات خوردنی ها، نوشیدنی ها یا مصرف دخانیات شما را بلافاصله برای پزشکتان ارسال کند.

به گمانم دیگر زمان دور زدن پزشک و دادن اطلاعات غلط به وی گذشته است. حالا دیگر وی به خوبی می داند شما هنگام گفتن جملاتی چون «من واقعا سیگار را ترک کرده ام» یا « من بعد از هر وعده غذایی نخ دندان استفاده می کنم» حقیقت را می گویید یا خیر! زیرا وی یک جاسوس خبره درون دهان شما در اختیار دارد: دندان دیجیتال.

این دندان مصنوعی دارای یک فرستنده بلوتوث است و از سیستم سنسور دهانی برای تجزیه و تحلیل حرکات درون دهان تان بهره می برد. شاید هنگام خوردن و آشامیدن به حرکت دهان تان فکر هم نکنید، اما این حرکات راه های منحصر به فردی برای شناسایی فعالیت های در حال انجام دهان تان هستند.

خوردن، آشامیدن و مصرف دخانیات همگی مستلزم حرکات متفاوتی در فک ها است و دندان دیجیتال این حرکات را به کمک شتابسنج درونی کوچکی ثبت می کند. به محض اینکه دندان حرکتی را در دهان شما تشخیص دهد، آن را ثبت کرده و برای دکترتان ارسال می کند. و این گونه پزشک معالج در جریان عادات بد تغذیه ای یا تخطی شما از دستورات پزشکی قرار می گیرد.

این دندان نتیجه کارهای محققان دانشگاه ملی تایوان است. دندان دیجیتال تا کنون نتایج بسیار خوبی از خود به جای گذارده و در دهان هشت بیمار آزمایشی، عملکرد کاملا درستی را به نمایش گذاشته است. به گونه ای که شتابسنج درونی آن با دقت 94 درصد به ثبت حرکات پرداخته است.

اگر چه نسخه آزمایشی فعلی لازم است با کابل به کامپیوتر متصل شده و چندان کارآمد نیست، اما قرار است نسخه نهایی با نیروی باتری کار کرده و با ارتباط بلوتوث به ارسال اطلاعات بپردازد.




تاریخ : دوشنبه 92/5/7 | 3:20 عصر | نویسنده : | نظرات ()

شما حتما گوشی تلفن همراه دارید و گوشی شما هم حتما یک موتور ویبره دارد که شما را هنگام زنگ زدن در محیط های شلوغ مطلع می کند. موتور ویبره یکی از قطعاتی است که فناوری ساختش از چندین دهه قبل تغییر نکرده است و جزو ساده ترین قطعات تلفن های همراه کنونی محسوب می شود. ‏
‏موتور ویبره از یک موتور چرخشی الکتریکی ساده تشکیل شده است که به محور آن یک وزنه با نسبت چگالی بالا نصب شده است. این وزنه به طور معمول بین 25? تا 50? محور 360 درجه موتور را پر می کند. ‏
‏زمانی که موتور ویبره شروع به چرخش می کند، به سبب جابجایی نقطه ثقل ویبراتور با سرعت زیاد، حرکت لرزشی در کل دستگاه ایجاد می شود. ‏
‏موتور های ویبره ای که در اسباب بازی های کودکان، پیجر ها، گوشی های تلفن همراه، کمربندهای لاغری و غیره یافت می شوند به طور معمول به همین شکل طراحی و ساخته شده اند و تنها از لحاظ اندازه با یک دیگر متفاوتند. موتور ویبره ای که در عکس مشاهده می کنید مربوط به آیفون 4 می باشد.

 




تاریخ : دوشنبه 92/5/7 | 12:11 عصر | نویسنده : ریحانه کریمیان | نظرات ()

پیش‌بینی آینده و اتفاقات مربوط به آن هنوز هم کار ساده‌ای نیست اگر چه بسیاری از محققان، تحلیلگران و پیشگویان سعی دارند با استفاده از شواهدی هر چند ناچیز حوادث آینده را تنها حدس بزنند.این بار اما کنفرانسی سه روزه در سن‌خوزه با عنوان «آینده حافظه‌های فلش» بهانه‌ای شده تا متخصصان در این زمینه پیش‌بینی هایشان را اعلام کرده و براساس آنها برنامه‌ریزی کنند.

در این میان شاید موضوعی که تمام حاضران روی آن توافق دارند این است که در تمام ابزار و دستگاه‌هایی که در صنعت لوازم شخصی الکترونیکی در آینده به بازار خواهند آمد، از حافظه‌های فلش استفاده خواهد شد.کریس کروتی تحلیلگر موسسه تحقیقاتیISUPPLI در این مورد می گوید: «در حقیقت حافظه‌های فلش عضو ثابت و تغییرناپذیر قطعات و ابزارهای الکترونیکی آینده هستند.

حتی MP3 PLAYERها که این روزها یکی از محبوب‌ترین دستگاه‌های قابل حمل شخصی به حساب می آیند هم از این قانون مستثنا نیستند.براساس تحقیقات انجام شده MP3 PLAYER ها در آینده نزدیک با دستگاه‌های مدیا پلیر شخصی (PMP) جایگزین خواهند شد.

کروتی معتقد است در حال حاضر کاربران به دنبال دستگاه‌های قابل حملی هستند که بتوانند فایل‌های ویدئویی را هم اجرا کنند و به همین دلیل تمام دستگاه‌هایی که در حال حاضر در بازار وجود دارند به تدریج به PMPها تبدیل می شوند.


او در این باره ادامه می دهد: «براساس آمار PMP ها به مقبولیت قابل توجهی از طرف کاربران در سرتاسر دنیا خواهند رسید.این دستگاه‌ها در واقع قابلیت اجرایی تمام آنچه را که به عنوان یک تصور یا ایده در ذهن کاربران وجود دارد، را دارند.این در حالی است که به عقیده برخی PMPها هیچ مخالفتی با حضور گوشیی های موبایل و دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری شخصی نداشته و بازار آنها را دگرگون نمی کنند.

در میان شرکت‌های فعال در این زمینه، مسؤلان APPLE به‌طور غیررسمی اعلام کرده‌اند که علاقه زیادی به تولید دستگاه‌هایی دارند که همزمان می توانند گوشی موبایل و مدیاپلیر باشند.

این در حالی است که "ناتان گلد" مدیرعامل یک شرکت تولید حافظه‌های فلش در این مورد می گوید: « نمی توان پیش‌بینی قاطعی درباره آینده حافظه‌های فلش کرد اما یک مسأله واضح است. 

ما نمی توانیم انتظار افزایش قابل‌توجهی در ظرفیت دستگاه‌های قابل حمل را داشته باشیم، بنابراین شاید بهتر باشد بگوییم در آینده باید منتظر تشکیل شبکه‌ای از دستگاه‌های دیجیتال شخصی باشیم که ضمن آشنایی با کارکردهای آنها، بتوانیم از آنها برای رسیدن به زندگی راحت‌تر استفاده کنیم.»




تاریخ : دوشنبه 92/5/7 | 12:7 عصر | نویسنده : ریحانه کریمیان | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز