سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رنو,شرکت خودروسازی رنو فرانسه,خودروی تمام برقی Twin

رونمایی از خودرو برقی با پوشش ال‌ای‌دی‌ + تصاویر
شرکت خودروسازی رنو فرانسه از خودرو جدید تمام برقی دوستدار محیط زیست با پوشش ال‌ای‌دی‌ رونمایی کرد.
بخش داخلی خودروی برقی Twin"Z با چراغ‌های بیومتریک LED‌ پوشش داده شده است که نمای خیره کننده‌ای در تاریکی ایجاد می‌کند.در این خودرو از فناوری تازه و منحصر به فردی استفاده نشده است.
Twin"Z قادر به پیمودن مسافت‌های کوتاه (حدود 160 کیلومتر) با سرعت حداکثر 128 کیلومتر در ساعت است.برای ساخت این طرح از فناوری چاپ سه بعدی استفاده شده است و بخش داخلی آن فاقد داشبورد است.
این خودروی مفهومی دوستدار محیط زیست تداعی کننده یک شییء زنده است و چرخ های نئون سبز رنگ بکار رفته در آن شبیه شاخه های درخت در حال رشد به نظر می رسد.خودروی تمام برقی Twin"Z که با همکاری ««راس لاوگرو» طراح صنعتی اهل ولش و شرکت خودروسازی رنو طراحی شده است، برای نخستین بار در نمایشگاه میلان به نمایش گذاشته شد.

رنو,شرکت خودروسازی رنو فرانسه,خودروی تمام برقی Twin

چرخ های نئون سبز رنگ

رنو,شرکت خودروسازی رنو فرانسه,خودروی تمام برقی Twin

خودروی تمام برقی Twin"Z رنو

رنو,شرکت خودروسازی رنو فرانسه,خودروی تمام برقی Twin

خودروی تمام برقی Twin"Z رنو

رنو,شرکت خودروسازی رنو فرانسه,خودروی تمام برقی Twin

خودروی تمام برقی Twin"Z رنو

رنو,شرکت خودروسازی رنو فرانسه,خودروی تمام برقی Twin

خودروی تمام برقی Twin"Z رنو

رنو,شرکت خودروسازی رنو فرانسه,خودروی تمام برقی Twin

خودروی تمام برقی Twin"Z با پوشش چراغ های بیومتریک LED







تاریخ : سه شنبه 92/3/28 | 6:7 عصر | نویسنده : مدیرسایت | نظرات ()

محققان موسسه تکنولوژی جورجیا (GT) و دانشگاه پوردو با ساخت سلول خورشیدی از درختان، تجدیدپذیرترین منبع انرژی را طراحی کرده‌اند.

 

سلول های خورشیدی بطور کلی بر پایه اصل فتوسنتز هستند که مانند گیاهان، انرژی خورشید را جذب و برای تولید انرژی های تجدیدپذیر استفاده می کنند.

 

«برنارد کیپلن» مدیر موسسه تکنولوژی جورجیا تأکید می کند: برای کاهش وابستگی به سوخت های فسیلی، فناوری تولید انرژی از منابع تجدیدپذیر بسیار مهم است، اما این فناوری ها نیز باید در پایان چرخه حیات خود قابل بازیافت باشند، در غیر این صورت مشکلات جدیدی ایجاد می کنند.

انرژی تجدیدپذیر تولید شده با منابع کاملا قابل بازیافت و دوستدار محیط زیست نمونه واقعی فناوری سبز محسوب می شوند.

سلول های خورشیدی ساخته شده از درختان تا 2.7 درصد انرژی دریافتی از خورشید را به برق تبدیل می کنند که یک رکورد جدید برای مواد آلی محسوب می شود.

این سلول های قابل بازیافت از ماده ای به نام نانوکریستال سلولز ساخته شده اند که یک ساختار 100 درصد زیست تخریب پذیر محسوب می شوند، سلول های خورشیدی پس از اتمام عمر مفید، تخریب یا شکسته شدن، براحتی در آب گرم شسته می‌شوند و آسیبی به محیط زیست وارد نمی کنند.

هدف بعدی محققان، افزایش کارآیی و رساندن بازده سلول های خورشیدی به یک عدد دو رقمی عنوان شده است که در صورت محقق شدن این امر، تولید در مقیاس کامل سلول های خورشیدی بازیافتی تا پنج سال آینده آغاز خواهد شد.




تاریخ : پنج شنبه 92/3/23 | 11:13 صبح | نویسنده : مدیرسایت | نظرات ()
این روزها اطراف ما و تقریبا همه جا توسط میدانهای الکترومغناطیسی احاطه شده است . البته غیر قابل مشاهده بودن آن به این معنا نیست که نتوان از آن به عنوان یک منبع انرژی استفاده کرد. یکی از دانشجویان در آلمان بهتازگی یک دستگاه کوچکی را ساخته که توسط یک باتری AA از طریق میدان های الکترومغناطیسی خطوط برق،وسایل نقلیه و ابزارهای الکترونیکی شارژ می گردد.
به گفته سیگل، با نگه داشتن دستگاه در حوزه یک میدان الکترومغناطیسی - مانند تلفن همراه، قهوه ساز، یک قطار در رفت و آمد، و غیره که پس از ورود به یک میدان قوی و به اندازه کافی، یک LED قرمز روشن خواهد شد.
طراحی در دو نسخه مختلف می باشد: یکی برای فرکانسهای زیر 100Hz (مانند پستها و خطوط برق) و یکی برای فرکانس های بالاتر از 100Hz (مانند بلوتوث، WLAN، و پخش برنامه های رادیویی) .









تاریخ : پنج شنبه 92/3/23 | 9:32 صبح | نویسنده : مدیرسایت | نظرات ()
دانشمندان موفق به کشف روشی برای کنترل یک ربات به کمک سیگنال‌های ارسال شده از مغز انسان شدند که به این ترتیب ربات می‌تواند هماهنگ با تفکرات کاربر، عمل کند.

با تولید امواج مغزی مناسب ــ که این امواج توسط کلاهی مجهز به الکترودها جمع آوری شده و این الکترودها سیگنال‌ها را حس کرده و به دستورالعمل‌های یک فرد منعکس می‌کنند‌ ــ دانشمندان می‌توانند یک ربات انسان نما را به گونه‌ای طراحی کنند که به محض فکر کردن کاربر درباره انجام کاری به سمت نقطه خاصی حرکت کرده و شیء خاصی را بردارد.

دستوراتی که به این ربات داده می‌شود به حرکت به جلو، برداشتن یک یا دو شیء و آوردن آن به یک یا دو نقطه محدود می‌شود.



محققان به 94 درصد دقت بین دستورات فکری و حرکات ربات دسترسی پیدا کرده‌اند.


این ربات توسط محققان دانشگاه واشنگتن طراحی شده است.

منبع: امواج برتر



تاریخ : پنج شنبه 92/3/23 | 9:31 صبح | نویسنده : مدیرسایت | نظرات ()
آیا میتونید حدس بزنید این چیه؟


دقیفتر نگاه کنید و حدس بزنید چی میتونهباشه



تاریخ : پنج شنبه 92/3/23 | 9:31 صبح | نویسنده : مدیرسایت | نظرات ()
تلویزیون تان را به سیستم آندروید تبدیل کنید

Rikomagic MK802 III یک سیستم کوچک اندرویدی است که با اتصال آن به تلویزیون می توانید سیستم عامل آندروید را بر روی تلویزیون خود بگیرید. شما به وسیله این دانگل کوچک و وصل آن به تلویزیون خود قادر خواهید بود در اینترنت وبگردی کنید، انواع بازیهای آندرویدی را بر روی تلویزیون اجرا کنید و سایر فعالیتهایی که با سیستم های آندرویدی انجام می دهید را به راحتی بر روی تلویزیون پیاده سازی کنید. با این وسیله ی کوچک تلویزیون تان تبدیل به یک رایانه آندرویدی هوشمند می شود.




این دستگاه مجهز به پردازنده دو هسته ای است که سیستم عامل آن آندروید 4?1 جلی بین است و قیمت آن حدود 60 دلار می باشد. در حقیقت بر روی MK802 III یک پردازنده دو هسته ای Rockchip RK3066 ARM Cortex-A9 ، حافظه رم 1 گیگ، هارد 8 گیگابایت، دو پورت مینی USB و یک پورت معمولی USB همراه با درگاه HDMI و شیار کارت مینی SD تعبیه شده است. برای اتصال آن به تلویزیون باید از درگاه HDMI آن استفاده کنید.




تاریخ : پنج شنبه 92/3/23 | 9:31 صبح | نویسنده : مدیرسایت | نظرات ()
<   <<   6   7      
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز